söndag 11 januari 2015

Malibu life

Nu undrar ni säkert; Vad har Elina gjort sen Nyår? Jo, jag kan säga att det kommer att bli lättare för mig att skriva här på bloggen för jag har påbörjat min nya almanacka för 2015, där jag skriver ner lite smått varje dag vad jag har gjort såsom jobb, saker jag köpt, saker jag gjort och med vem. 
Nyårsdagen började bra för jag var ledig. Jag började dagen med en promenad till Trancas Park och tittade på killar som spelar fotboll där. Eller män kanske rättare sagt. De flesta är äldre, men de är i alla olika åldrar. Tre män från gymmet spelar där och det var så jag fick reda på det. Jag var fortfarande inte helt frisk så jag hade inte med mig mina fotbollsskor och spelade ingenting. Det skulle vara kul att vara med någon träning i alla fall eller åtminstone titta på oftare för det är riktigt kul. Jag saknar fotbollen och själva attityden till fotboll. Det är så kul att jag har hittat så många fotbollsfantaster på gymmet! Alla spelar inte, en del bara tittar på fotboll. Här i USA skiter de flesta i fotboll och tänker bara på amerikansk fotboll, baseball eller basket. Tre sporter som jag inte följer alls. Men basket kan vara riktigt kul att titta på en gång ibland. Som en gång för ett tag sedan när jag såg Pepperdine University spela mot ett lag från Northridge vid Pepperdine University. Det var riktigt kul att se. De är ju så sjukt långa med! Väldigt imponerande. 

Efter fotbollen åkte jag till Santa Monica med en kompis och åt på världens bästa hamburgerställe. Jag har knappt ätit några hamburgare sen jag flyttat hit för jag har hört så mycket skit om amerikanskt kött. Men detta var ett väldigt ekologiskt och fräscht ställe med de godartade och roligaste kombinationerna på hamburgare. Pommesen var i världsklass med! Supertunna, krispiga och salta. Pono Burger heter det och är du i Santa Monica någon gång måste du gå dit! Det ser ganska schabbigt ut från utsidan för det är typ ett rostigt skjul, men på insidan är det modernt och fräscht. 
Jag köpte en varm scarf på H&M inför en skidresa som kommer framöver. Jag kollade också på Apple store på min framtida MacBook air. Jag hade tillräckligt med pengar och var redo att beställa den, men gjorde det inte till slut för jag hade pengarna uppdelade på två olika konton och jag kunde inte överföra pengarna eftersom det var en röd dag typ. Senare åt vi kycklingkebab och hummus på Hummus Bar. Jag har gått förbi detta ställe miljontals gånger eftersom det ligger på Third Street Promenade, men jag har inte testat det förrän denna dag. Så sjukt gott! Ska äta där nästa gång jag är där. Och nästa. Och nästa... Vi tog också en massage i Santa Monica i en timma. Helkroppsmassage plus fötter. Så sjukt härlig dag!

Dagen efter var en fredag och då jobbade jag fram tills 5.20 och vid 5.30 gick jag på Restorative Yoga. Jag hade inte tränat på tre veckor typ och jag sprang i den kyliga luften till gymmet och det var så sjukt härligt. Jag sprang så snabbt att min klocka sa att det var rekord till och med. Inte för att jag har sprungit särkilt mycket på senaste tiden..
Väl framme träffade jag Lovisa och Brooke som också var där och vi gick tillsammans på klassen. James var instruktören och han är riktigt duktig på sin sak. Det var en väldigt avslappnade yoga, och jag gillade det med. De andra tyckte att det var lite för fjantigt. Men det kändes riktigt bra för min stela kropp.
Jag beställde även min MacBook air denna dag med ett stort leende på läpparna! Okej jag var skrivit sjukt mycket nu för bara 2 dagar.. Borde sammanfatta lite mer, även att jag redan gör det väldigt mycket.

På lördagen spelade jag gitarr med pojkarna eftersom de precis fått dem i julklapp. Det var riktigt kul. Jag jobbade mestadels av dagen så jag gjorde inget mer speciellt. På söndagkvällen träffade jag Lovisa som precis gått in i rematch (förflyttningsprocessen inom Cultural Care Au Pair) efter jag slutat jobba. Vi satt och snackade på starbucks i timmar och skrev i vår nya kompis-bok som jag fått i julklapp från henne. Det är en jättefin och kul bok där vi skriver ner svar på random frågor som är skrivna i boken. Jag hoppas verkligen att hon hittar en underbar familj för det förtjänar hon verkligen! Och gärna en familj som är i närheten.

På måndagen kände jag att det var dags att sätta igång med träningen på allvar igen efte jul och alla veckor av sjukdom och dåliga vanor. På morgonen tog jag en spinning klass och gymmade efteråt i en timma. Sedan träffade jag Lovisa, Brooke och Newi på Zuma Beach som ligger precis vid gymmet och där jag bor. Jag åt en nyttig sallad som lunch på Vintage Grocers. 

På tisdagen var jag helt ledig eftersom jag inte fått något ledigt på helgen. Jag började dagen med en klass som heter On The Ball och det innehåller, styrka, balans och stretch. En väldigt bra och varierande klass. Jag skypade lite med min mammas släkt; Anette, Ewa-Lotta, mormor, mamma, Christian, Göran och Anders. Jag hoppas att jag inte glömde någon. Det var jättekul att se dem och de såg väldigt avundsjuka ut när jag satt utanför gymmet i stekande sol och en blå himmel i bakgrunden. De suktade och önskade att de var här. Och mamma kommer faktiskt snart! Mindre än 3 veckor tills hon kommer nu! Jag skypade med alla eftersom de var hemma hos mamma i Hult och hade Trettondagsmiddagen där. Mamma stod för en utsökt måltid som alltid skulle jag tro. Jag saknar din mat! ❤️
Jag gick sedan på ett tufft TRX-pass med gym-ägaren Lonnie som instruktör. Hon kör alltid de hårdaste passen. Efter det var jag ganska slut och promenerade ännu en gång ner till stranden och hängde där tills jag blev hungrig. Då gick jag till Vintage Grocers igen och köpte mig en sallad. Sedan traskade jag tillbaka till gymmet och var med på en spinning klass med en ung man som heter Skyler. Lovisa var där med så det gjorde det extra kul. Vi kämpade på bra och gick glatt hem efteråt.

På onsdagsmorgonen gick jag på spinning igen klockan 8 med tuffa Lonnie som ledare. Efteråt var det en Malibu Body klass med en 63-årig fantastisk dansös. Brooke var där, men jag pallade inte göra den med. Så jag gick ner till stranden IGEN! 

Igår, torsdag hade jag en kort rast på morgonen och då hann jag precis med att gå på en On The Ball klass och sen springa hem. Jag spelade även fotboll med den äldsta efter skolan i ca 1,5 timma, vilket också var riktigt bra träning.

Idag var jag ledig framtill 2 så jag hann med ett spinning pass med Lonnie och en TRX-klass med hennes snygge son Michael. Sedan gick jag hem längs med stranden och duschade och åt lite gröt och hemodlade apelsiner. 
Det var allt för mig. Den här veckan har jag verkligen känt mig som en riktig Malibu housewife ;)












4 kommentarer:

  1. Det är jättekul att läsa om allt du gör. Därför är jag jätteglad att du börjat skriva lite mer.
    Ja Elina, Karin hade gjort en fiskgryta som var sååååå god med allt möjligt som tillbehör. Efterrätten gick inte av för hackor: glass, grädde, blåbär, hallon och krunch varvat i ett glas. mmmmm. Efter det blev det spel och senare kaffe med saffransbullar och härliga kakor.
    Inte behöver man svälta ;D.
    Hoppas det ordnar upp sig för Lovisa och att hon kommer att stanna.
    Många kramar Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att du läser så flitigt :)
      Jag kan tänka mig det! Jag saknar hennes matlagning så. Din med förresten. Hemlagad mat från grunden är det bästa som finns!
      Lovisa hittade en familj 5 minuter från mig så det löste sig helt otroligt bra! :) Kramar

      Radera
  2. Oj Elina vad härligt det låter att du är så i farten. Jag hoppas att du tar lite lugnt också. Ja, det gjorde du ju med massagen. Kul att vi kunde skypa på trettondagen och du då fick träffa många. Saknar du min goda mat? Det var kul att höra, har dock kommit av mig väldigt med matlagningen... Massor av kramar, vi syns snart!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu tar jag äntligen tag i att svara på lite kommentarer. Jag saknar verkligen din mat ska du veta:D Det är så tråkigt att äta samma saker och halvfabrikat. Det var så kul när du var här <3

      Radera