söndag 11 januari 2015

Äntligen sommarvärme igen!

Det har varit riktigt kallt i Kalifornien. Rekordkallt till och med. Det pratades om det på de nationella nyheterna. Men nu är värmen tillbaka och jag ÄLSKAR DET 😍
Jag kan inte få nog av solen och det varma klimatet här! 
Idag började skolan så nu hoppas jag komma in i min hurtiga rutin med mycket träning och nyttig mat. Än så länge har det gått riktigt bra. Jag spinnade imorse och tränade en timma på gymmet efteråt. 
Efter träningen gick jag ner till stranden och Brooke, Lovisa och Newi (de tre andra Malibu-au pairerna) mötte upp mig där. Vi låg och chillade i solen i ett par timmar och var sjukt glada att värmen har kommit tillbaka till Malibu. Vid 1 åt jag lunch med Newi vid Vintage Grocers. Sjukt god plocka-själv-sallad med varma rätter så som kyckling och kalkon. 
Nu ligger jag på stranden igen och jag ska snart gå upp och duscha och börja jobba. En riktigt härlig dag det vill säga. Jag tänker mycket på min kompis Lovisa och hennes bekymmer. Hon är också au pair i Malibu, men har hamnat i en riktigt dålig familj. Så är det någon som vet någon som behöver en au pair kontakta mig snarast! Har snackat med sjukt många om detta och hon med så jag är  säker på att hon kommer att hitta något bra till slut. 
Jag beställde en MacBook Air i fredags så är sjukt spänd på att få den snart! Det tar något längre dock, eftersom jag specialbeställda den med svenskt skrivbord. Nu ska jag njuta av den sista stunden på stranden för idag! Hörs! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar