torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton i Malibu

Gott nytt år mina kära läsare! Hoppas ni hade en sjukt bra kväll igår och att ni träffade många nära och kära. Jag önskade att jag var hemma i Sverige litegrann när jag såg bilder på mina vänner och tänkte på hur många man skulle träffa på. Men Juldagen är nog lite roligare, för på nyår åker många iväg också. Själv firade jag nyår i Malibu och det var kul det med. 

Jag blev upphämtad av Brooke och Lovisa runt 7.30 och vi åkte till Coogies för att äta en god, sista måltid år 2014. Jag åt en riktigt god medelhavswrap och de andra åt pasta och chili. Det var en riktigt mysig restaurang, och vi var nästan ensamma. Restaurangen stängde vid 9 och åkte hem till Brooke en stund innan det. Sedan gick vi till hennes granne Nick som hon känt sen i somras.

Vi började förfesta hemma hos Nick, en kille i vår ålder som bor nära Brooke. Brooke kände honom och några av hans kompisar sen tidigare, men alla jag träffade igår var nya ansikten för mig. Nick går på college i en stat långt härifrån, men nu vid jul är han hemma i Malibu. Brooke hängde mycket hos honom i somras, när jag var i England och hon var väldigt glad att äntligen få introducera mig med hennes amerikanska grannar. Det är ju ett plus att han bor granne med Liam Hemsworth, som blev utsedd till världens sexigaste man för någon månad sen. Hemsworth hade ringt Nick förra gången Brooke var där och festade och bett dem  att tona ner volymen lite. Haha vilket liv man lever här. Anyway, hos Nick träffade jag många av hans kompisar som de flesta precis börjat på College, så de är runt 18-19 år. De kommer alltså hem vid jul och på sommaren. Alla är jättetrevliga och vi hade kul. 

Runt 10 åkte vi till min gata och festade på en annan fest. Men jag blev lite besviken när det visade sig vara en High school fest. Men men vi hade kul ändå. De flesta var runt 16-19 år skulle jag tro, men jag har väldigt svårt att bestämma åldern på personer i tonåren. Särskilt när alla klär sig och fixar sig så de ska se mycket äldre ut. Jag minglade runt med Brooke och Lovisa för det mesta men pratade med en hel del nya personer med såklart. Jag kände dock inte för någon nyårskyss, vilket gjorde många killar besvikna haha. En kille dök på mig efter att vi pratat en stund, men han fick kinden. Då blev han lite paff och generad och ursäktade sig själv. Samma hände med en annan kille som ville visa mig "trädgården och studsmattan", lite längre ifrån festens mittpunkt. Jag sa "Nej tack, jag trivs bra här." 
Vid tolvslaget räknade alla ner och vid 00:00 hurrade och tjöt alla, men mer än så var det inte faktiskt. Jag såg inga pampiga fyrverkerier eller något sådant. Och efter tolvslaget dog festen lite. Folk drog hem eller vidare på efterfest med jacuzzi typ, men eftersom jag var 1 minut ifrån mitt hus så gick jag hem när mina kompisar ville åka hem. Så för att summera kvällen så hade jag riktigt kul och träffade en hel del sköna människor. Det var inte samma slags firande som i Sverige, men detta var kul det med. Jag hade inga förväntningar på kvällen eftersom jag fick reda på att jag var ledig dagen innan nyår, då jag egentligen skulle jobba på nyårskvällen. Här kommer lite bilder från kvällen, men jag önskar att jag tagit fler. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar