måndag 29 december 2014

Juletider i LA

Hej igen!
Häromdagen träffade jag min högstadiekompis Rebecca som är i Kalifornien på semester med sin familj. Jag har inte träffat henne på minst 2 år tror jag! Vi pratade om hur livet är som au pair och gamla minnen. Hon jobbar som au pair i Chicago. Hon berättade att det är väldigt kallt i Chicago, men att hon fryser mer här. Så det kanske inte är bara jag som blivit mesig. Man tänker sig att det ska vara så himla varmt och skönt hela tiden, men det är runt 25 grader alla dagar. Hon sa också att hon och hennes kompis följer min blogg så det var kul att höra. Jag tror att de gillar att läsa om alla kändisar jag träffar. Så på tal om kändisar så träffade jag Seann William Scott, a.k.a. Stifler från American Pie, på gymmet för ett par veckor sedan. Jag trodde att jag var ensam på gymmet. Det var så tyst och lugnt och på eftermiddagen då det inte brukar vara så mycket folk där. Men när jag klivit upp på crosstarinern så såg jag en man kämpa med sina sit ups och andra övningar på en matta jämte mig. När han vände sig om så kände jag igen hans nylle på en gång. Han drog upp luvan på sin hoodie när han var klar och gick ut. Jag hann inte få något kort och det är så pin att ta upp mobilen och ta kort när man är typ 2 meter ifrån. Det går liksom inte att dölja. Men för alla kändiskåta personer därute som alltid avundas mig kan ni få en lista av de kändisar jag har sett hittills: (Lär ha glömt hälften dock)
- Julia Roberts
- Patrick Dempsey
- Alyson Hannigan
- Jamie Foxx
- Chad Smith
- Jillian Michaels
- Orlando Bloom
- Pierce Brosnan
- Kevin Durant + någon annan gigantisk basketspelare

När jag stod utanför Vanity Fair i mars såg jag bland annat Lady Gaga, Harrison Ford, Orlando Bloom (igen!) och många fler.

Jag har säkert sett en massa fler kändisar, men jag känner bara inte igen alla haha! Jag är inte SÅ insatt i kändisvärlden. Jag har träffat en hel del svenska kändisar såsom svenska Hollywood-fruar och skådespelare, men de räknas ju knappt ;) Okej nog om celbrities. Nu till bloggens riktiga stjärna: MIG! Haha nu låter jag inte alls uppblåst ;)

Julen är över (nästan) här i USA och det har varit mysigt, men vi har åkt på lite sjukdomar tyvärr. Magsjuka och en förkylning som håller i en evighet. Jag har varit förkyld i över 2 veckor nu och det börjar bli riktigt tråkigt nu. Min största "hobby" är att gå till gymmet och ta olika klasser och gymma. Jag har tränat flitigt sedan jag kom tillbaka till USA i augusti. Jag tyckte att jag äntligen började se lite resultat och sen kommer den här förkylning över jul som förstör allt... Jag har ätit kilovis (okej inte riktigt) med pepparkaksdeg som jag bakat själv och lite julgodis och annat skit. Jag fick skickat en massa godis hemifrån också, vilket har gjort det ännu svårare. Så allt det jag tränat bort sedan augusti har nu på två veckor försvunnit. Jag är helt seriös.

Min nya hobby har blivit flätor. När jag har en timmas rast eller liknande brukar jag leka med mitt hår och kolla upp nya håruppsättningar på Pinterest. Jag är inte bra än, men jag vet att det enda sättet att bli bra är att öva. Jag övar också på den lilla tjejen jag tar hand om och jag tycker att det är jättekul, men det tycker inte alltid hon...

Andra saker jag har gjort på sistone är att bada Jacuzzi och druckit Smirnoff hos Brooke, som bor i ett riktigt drömhus, värt över 100 miljoner kronor. Jag har bakat pepparkakor med barnen, gett paket, fått paket (Bästa= Tiffany halsband)!! Jag har träffat Lovisa och Brooke mycket och träffat Rebecca och en annan au pair som heter Louise. Jag shoppade lite innan jul, men har sparat sen dess.
Ja det var allt för den här gången. Nu ska jag börja jobba igen.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar