fredag 19 december 2014

Starkare!

 Hej igen! Så mycket har hänt! Jag har blivit en starkare människa bland annat. Jag anmälde mig till Malibu Sprint Spartan Race tillsammans med min soulmate Lovisa. (Hon har bott här i 2 månader och vi läser varandras tankar). Innan racet var jag jättenervös och tänkte "Vad har jag gett mig in på. Jag kommer inte klara det." Men efteråt hade ja en sån underbar känsla och den sitter i än. Känslan är att det känns som om jag kan klara allt! Jag sa det till en vän idag och hon skrattade lite åt mig och sa att jag var rolig, men det är så sant. Jag skulle flytta en jättetung växt tex och fick höra "vänta tills ... Är hemma så kan han fixa det. Den är för tung." Jag svarade då: "Kan han lyfta den så kan jag." Då skrattade hon igen. Jag var på spinning imorse som var ganska tung eftersom jag två dagar tidigare var på spinning och låren bara brände. Istället för att gå hem efteråt så körde jag på ett pass boot camp med. Jag tränar nästan varje dag och varierar träningen hela tiden. Jag skulle vilja testa ett pass med en personlig tränare någon gång bara för skoj skull. 
Efter Spartan racet förra helgen var jag på LACMA och spanade in lite Picasso bland annat.
På söndagen gick jag på en svensk julmässa i Los Angeles Theatre. Jag var med i två luciatåg där och det var jättekul! Jag köpte två paket lussekatter (9 totalt och kostade $18 totalt). Men det var det värt! Jag åt upp dem direkt nästan. Efter lucian och mässan hade jag egentligen ett au pair möte, men det var i Woodland Hills så jag skulle aldrig hinna till det. Istället åt jag middag med Lovisa och en kompis till. Vi hade fortfarande lite tid kvar av dagen så vi tänkte att vi kunde gå till Staples center när vi var så nära. Lakers spelade. Men vi hittade inga tillräckligt bra biljetter, även efter förhandlingar, så vi gick och bowlade istället. Jag vann såklart ;)
Nu hoppar jag till något helt annat. Helgen innan var det Thanksgiving-helgen och jag var ledig även denna helg. Jag umgicks bara med Lovisa vilket var jättekul. Vi shoppade på black Friday, åkte en båttur och såg delfiner på lördagen, plus gjorde scones och shoppade lite på Camarillo outlet. På söndagen åkte vi till galna Six Flags. Det är en stor nöjespark med en massa bergochdalbanor. Har aldrig upplevt något liknande förut! Helt otroligt! Vilka åkattraktioner alltså :D
På torsdagen när det var Thanksgiving så träffade jag en kompis, Mira, som hade en stor Thanksgiving-fest med sin värdfamilj och jag var inbjuden. Vi åkte sen på efterfest i ett helt sjukt mansion! Galnaste huset jag sett! Så himla fint och det hade till och med en egen kulle med ett vattenfall..
En väldigt kort resumé av den senaste tiden, men jag är så trött så jag orkar inte mer just nu. God natt eller god morgon Sverige! :)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar