onsdag 2 april 2014

Det kanske är dags att skriva lite nu, det var ju över två veckor sedan sist. Jag kan berätta att jag har varit på skidsemester i Mammoth i fem dagar med min värdfamilj. Det var väldigt kul att åka iväg och vi var alla förväntansfulla. Jag hade kul, men jag var så trött hela tiden efter skidåkningen så min värdfamilj verkade tro att jag inte mådde så bra. Det kanske bara är jag som tar i allt vad jag orkar när jag åker ;) Dessutom brände jag upp min smalben... Jag fick en allergisk reaktion mot mina nya strumpor tror jag, vilket resulterade i blåsor och smärta. Det gör fortfarande lite ont, men det var hemskt första dagen. Jag behandlade det med is varje kväll och bad i jacuzzi.

Dagen efter vi kommit hem var vi alla trötta och jag försökte mig på en springtur, det gick väl sådär. Dagen efter det gick jag ÄNTLIGEN till gymmet för att bli medlem. Så i fredags gick jag på ett pass som heter Body Sculpt och gick och sprang 9 km ute. I lördags gick jag på spinning på morgonen i en timma och det var helt sjukt jobbigt! Det var nog det ett av de bästa passet jag varit på någonsin. I söndags var det jobb precis hela dagen så då hann jag inte träna. I måndags gymmade jag själv i 1 ½ timma. Det blev spinning, kettlebells och en massa maskiner och andra övningar. I tisdags var jag på det roligaste passet. Det heter "What The Funk" och är en timmas danspass. Det var en sprallig kille som dansade och höll i passet. Idag blev det Maliby Body, vilket är ännu ett bra träningspass. Jag kan ju medge att jag drar ner medelåldern ganska drastiskt när jag går på passen. De flesta är 40-70 år skulle jag tro, men det är svårt att avgöra med alla operationer de har gjort... Sedan kan jag tillägga att jag går fram och tillbaka till gymmet hela tiden, vilket är 4 km tur och retur så jag får se lite av Malibus vackra stränder och väder.

I lördags var jag helt ledig och jag började som sagt dagen med lite spinning. Sedan åkte jag vidare i min lilla vita bil till Venice. Där träffade jag tre ganska schletna svenska tjejer som hade varit ute dagen innan. Vi käkade pasta och pesto som jag hade köpt med mig på ditvägen. Det var himmelsk gott! Vi snackade och hade allmänt trevligt och runt 2.30 åkte vi i min lilla bil till Los Angeles Outlet för lite shopping. Det var galet mycket folk där. Man fick till och med köa för att komma in i vissa affärer så som Kate Spade, Michael Kors och Coach. Jag har aldrig sett det förut, förutom Ullared förstås ;) Jag köpte två linnen som var på rea på Nike och ett somrigt och blommigt linne inne på Charlotte Russe. Jag köpte även ett par halsband där i guld som jag tycker om mycket. Jag skjutsade sedan hem Erika som skulle börja jobba vid 7. På vägen hem till Sara åkte vi förbi Panda Express och köpte med oss lite kinamat hem. Det var supergott! Jag älskar deras honungsglaserade räkor och orange chicken. Tjejerna skulle ut på lördagen med, men eftersom jag skulle jobba hela söndagen kunde jag inte följa med. Jag stannade med dem tills 10.30 och sedan skjutsade jag dem och sedan åkte jag hem. Jag hade en riktigt rolig kväll. Vi snackade och det kändes som vi alla kom varandra närmare. Vi pratade om känsliga saker och saker som man inte erkänner för vem som helst. Vi körde också några drinklekar (jag drack vatten) och det var riktigt roligt! En av de roligaste var "Vem har gjort vad" eller vad det nu hette. Då ställde mobilen en fråga så som "Vem av oss skulle klara sig bäst på en öde ö?". Jag fick den, plus "bäst på armbrytning" med mera. Tack tjejer, jag hade jättekul!

Idag träffade jag Lauren, min amerikanska kompis. Vi har inte setts på ett par veckor så det var verkligen kul att träffas igen. Vi gick till Point Dume och tittade ut över havet, som idag var turkost längs stranden. Det var jättevackert. Det har även regnat en del här så det är lite grönare nu och gula blommor blommade överallt på Point Dume. På vägen upp gick vi förbi en photo shoot för någon reklam. Det var en smal tjej som sprang nedför en backe i träningskläder (en sportbh och korta shorts). Det såg jättekallt ut för det blåste kallt idag. Vi fick springa förbi dem så vi inte störde för mycket och när vi gick ner igen var det istället en kille i bara shorts som sprang. Vi fick även springa här med... En helt vanlig händelse här i Malibu.

Jag har haft en släng av hemlängtan och varit lite nere, men det har nästan gått över nu och jag mår bättre! Att hitta på saker hela tiden är det enda som hjälper. Imorgon ska jag kanske klippa mig, det beror på om jag hittar en frisör som har en tid till mig. Först ska jag nog testa på "On the ball" som är ännu ett spännande träningspass.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar