torsdag 3 april 2014

Nu är det klippt!

Idag har jag äntligen klippt mig! Och jag är jättenöjd! Jag hade först bara tänkt toppa håret och vara tråkig, men sedan ändrade jag mig och tackade ja till etapper också. Det var mycket hår som klipptes av, men jag har fortfarande långt hår som jag ville. Det blev sådan himla skillnad! Jag hade inte klippt mig på över ett år tror jag så det var verkligen dags. Topparna var slitna och håret såg allmänt tråkigt ut. Nu tror jag faktiskt att jag ska börja ta hand om mitt hår lite bättre och gå till frisören oftare. Jag gick till en frisörskola för Tony and Guy, vilket är en väldigt känd och exklusiv salong. Jag blev klippt av en trevlig mamma vid namn Mackenzie. Hon var väldigt duktig tycker jag och hon sa att hon bara hade 4 veckor kvar av sin ettåriga utbildning. Efter klippningen kollade läraren på mitt hår och konstaterade att hon hade gjort ett bra jobb. Hon frågade mig också om jag ville att jag skulle locka mitt hår och jag svarade glatt ja. Jag satt nämligen och väntade på Filippa som också klippte sig här. Hon slingade även håret så det tog flera timmar för henne. Jag kunde inte vänta längre eftersom när jag klippt mig, lockat håret och betalat hade hon fortfarande ca 1,5 timme kvar. Jag behövde bara betala $10 för klippningen vilket inte är någonting! Här i USA måste man ju även lämna dricks och jag gav henne $10, eftersom det redan var så billigt. Jag blev verkligen jättenöjd och det var med ett leende på läpparna som jag körde hem i min lilla skruttbil.









3 kommentarer:

  1. Såååååå hejdundrande snyggt! Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag håller med, jättesnyggt verkligen. Jag gillar när det är uppklippt. Vilken söt klänning du har, är den ny?

    SvaraRadera
  3. Hello! Trillade precis in på din blogg och höll på att dö av avund typ. Vilken dröm, aupair i Malibu! Är så himla nyfiken; hur gick du tillväga för att få den familjen? Var det kontakter? Eller en förmedling? Skulle bli så HIMLA glad om du ville svara till min mail (isaaa_@msn.com) för jag är själv såå peppad och taggad på att åka till Cali som just aupair men det är ju jättesvårt att hitta en lämplig familj :( Kram!

    SvaraRadera