måndag 1 september 2014

Labor Day

Idag är det Labor Day här i Amerikat och det är arbetarnas dag. Det betyder att de flesta som jobbar får ledigt denna dag. I år fick även jag ledigt och några av mina kompisar hade ledigt de med. Jag började dagen med att gå upp tidigt och sprang till gymet. Där hade jag en tuff spinningklass och jag spydde nästan av utmattning... Det märktes att jag inte tränat ett dugg under hela sommaren. Nu är jag dock taggad på att bli vältränad. En kille på gymmet ville att jag skulle signa upp mig för ett spartan race som är i början av december i Malibu. Jag har sett bilder från det och det ser oerhört tufft ut, men jag tycker att det verkar väldigt kul också. Man springer 4 miles (6,4 kilometer) i terräng och lera med en massa hinder på vägen, lite som gladiatorerna kan man säga. Det ser sjukt kul ut! Dagarna och tiderna då de tränar passar inte mig alls dock, så jag skulle inte kunna få så mycket hjälp av mina lagkamrater. Jag skrev upp mig för att få mer information om det i alla fall, sedan får vi se vad som händer. Efter gymmet duschade jag och tog på mig strandkläder. Jag gick upp till Sunlife Organics (min omtalade favorit-smoothie-affär) och köpte en Green Man, men den gillade jag tyvärr inte särskilt mycket, men den var säkert väldigt nyttig. Sedan kom Brooke och Alva dit med och jag hoppade in i Alvas bil och körde ner till stranden. Brooke åkte till Newi och hämtade upp henne. Väl nere på stranden var det svårt att hitta en bra plats som inte var helt knökafull. Vi tog bara första bästa. Jag har aldrig sett "min" Zuma beach vara så full. Det var människor överallt! Men om några veckor kommer det att vara helt tomt och jag kommer få hela stranden för mig själv igen. Labor Day-helgen är den populäraste strand-helgen på hela året och detta året var inget undantag. Trafiken var helt galen. Efter stranden åkte vi upp till Point Dume Village där vi åt middag. Jag och Brooke åt på Subway (Jag ÄLSKAR deras chopped salads. Jag väljer ut vilka ingredienser jag vill ha så hackar de bara upp det och serverar det till mig). Newi och Alva köpte sushi från Pavillions. Vi käkade och när vi var klara var klockan runt 5. Brooke och Newi ville åka hem till var och sig, men jag kände inte för att åka hem redan. Jag utnyttjar alltid mina lediga dagar till max. Vi velade en bra stund. Vi tänkte på bio, Sweet XO, froyo osv.. Men det gick inget bra på bion i Malibu, så det blev en liten froyo vid Malibu Yoghurt. Jag tog en jättegod froyo med smak av kanel, choklad och vanilj med en frukt- och nötmix som topping. Det var supergott! Jag tror att Malibu Yoghurt är min nya favorit. (Hör och häpna, inte Yoghurtland längre!)
Efter yoghurten skjutsade snälla Alva hem mig igen och jag träffade min värdfamilj en snabbis innan det var läggdags. Sedan satt jag inne på mitt rum och spelade gitarr hela kvällen. Just nu försöker jag lära mig Lego House av Ed Sheeran. Det är en ganska komplicerad låt eftersom han sjunger väldigt snabbt, samtidigt som ackorden ändras snabbt och det är lite knöligt plock-komp, men det ska jag nog komma underfund med. Jag älskar den låten!

Ha det bra nu allihopa så hörs vi snart igen! :D

PS: de två sista bilderna visar på väg till gymet och sedan på väg till sunlife några timmar senare. Det var stor skillnad. Det var inte många ute vid 7.30 men runt 11 var det fullt! (Syns inte jättebra på just dessa bilder, men de är de enda jag har).












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar