tisdag 9 september 2014

Förändringar

Det är kul när man tänker tillbaka ibland. Jag har alltid tyckt att jag sett likadan ut sen jag var 12 typ, men riktigt så verkar det inte vara. Jag visade några bilder för min Australienska kompis Brooke och hon kände knappt igen mig på många bilder. När jag tittar på bilderna nu så det jag att jag ser äldre ut. Nästan så jag blir åldersnojig (skämt och sido). Jag kan definitivt tänka mig att jag åldras snabbare dock pga all vardagsstress som skrik, bråk och allt vad galna barn kommer med. Men jag är seriöst inte orolig, men det kanske lät som det nu. Det var bara ett sidospår. 

I fredags morgon kl 2 vaknade jag av en fruktansvärd värk i min vänstra ljumske. Det gjorde så ont så jag kunde inte somna om alls. Jag steg upp vid 6 och började jobba efter en stund. Det gick knappt att gå. Alvedon hjälpte inte ett dugg. Jag blev skjutsad till Malibu Urgent Care och blev undersökt av en doktor. Hon sa bara att jag ska vila, lägga is på det, använda kryckor, ta inflammationshämmande tabletter och jag fick ett recept på starka tabletter för natten så jag kunde sova. Det gjorde fortfarande väldigt ont hela fredagen och lördagen, men på söndagen var det lite bättre. Måndagen var något bättre igen och idag, tisdag känns det som om det nästan är borta. Jag blev dock smittad av minstingarna förkylning så nu har jag det på gång istället. Jag kanske inte skulle köpt årskort på gymmet ändå ;) jag kan ju inte använda det.. Men ska försöka ta mig dit idag och kanske lämna tillbaka kryckorna som jag hyr av en drugstore. Jag ska få min check från bilförsäljningen idag eller imorgon. Jag ringde dem igår eftersom jag inte fått checken än. De sa att de haft fullt upp och inte hunnit göra det, så det var tur att jag ringde och påminde dem. 

I söndags var jag på domarutbildning från 1-6. Jag ska döma mina värdbarns matcher hade jag tänkt för det skulle vara riktigt kul. Dessutom tror jag att det är en bra erfarenhet och man lär sig mycket. Innan domarutbildningen började tittade jag på flaggorna de satt upp vid Pepperdine University. Det är en minnes-grej för Terrroristattacken 2001 vid World Trade Center. Jag tror att de har satt upp en amerikansk flagga för varje amerikan som dog och en flagga för varje land som hade någon som dog. Det finns en svensk flagga där och jag har för mig att det var två eller tre svenskar som dog. Det är en väldigt mäktig och tänkvärd visning. De satte upp samma sak förra året, men jag tog aldrig kort på det då. Jag åkte dit en gång men tog aldrig kort som sagt.

I helgen fick jag även ett brev hemifrån som mamma skickat till mig. Hon skrev ett fint kort och gav mig några fina foton. Hon skickade även med mitt röstkort och röstsedlar så jag kan rösta härifrån. Jag skickade det igår, måndag, så brevet har knappt en vecka på sig att komma fram. Har jag tur hinner det fram. 











1 kommentar:

  1. Hej!
    Råkade bara komma in på din blogg när jag sökte runt om Kalifornien. Jag var där i 3 månaders tidigare i år, och nu längtar man tillbaka. Härlig blogg. Kul att se fler svenskar som njuter av kalifornien-livet :)

    SvaraRadera