tisdag 20 maj 2014

Wango Tango

Jag har ju helt glömt bort att skriva om en av de häftigaste kvällarna hittills! I lördags kväll åkte jag till Stub Hub Center, LA Galaxys hemarena, tillsammans med mina kompisar. Vi var fem svenska tjejer: Jag, Filippa, Sara, Madde och Erika. Fiona från Frankrike var också med. Torsdagen den 8e maj bokade jag biljetter till lördagen för att gå på wango tango. Filippa, Sara, Erika och Fiona hade redan bokat biljetter och jag och Madde hade precis fått reda på att vi kunde komma också. Jag bokade då biljetter till mig och Madde på samma sektion som de andra svenska tjejerna. Lineupen var heeeelt sjuk! Det var Calvin Harris, Tiësto, Ed Sheeran, Ariana Grande, Shakira, One Republic, Maroon 5, Iggy, The Chainsmokers, Rixton, Paramore, A Great Big World med Christina Aguilera, Zedd, High 5...
Jag har aldrig sett någon så stor artist eller grupp uppträda live. Jag har sett några svenska artister och grupper på Eksjö stadsfest, men inget som kommit i närheten av dessa. Jag måste säga dock att Eksjö stadsfest är roligare på det sättet att man kommer närmare scenen och kan dansa med mer. Vi hade en ganska bra sittplats på arenan och vi hörde gott och väl. Jag höll till och med för öronen ett par gånger och kände mig som en pensionär som går på rockkonsert, men det var faktiskt sjukt hög ljudnivå. Min favorit på hela kvällen var Calvin Harris för hans låtar påminner mig om förra årets studentresa och studentfesterna och får mig alltid på gott humör. Vi sjöng alla med och hade kul. Vi satt lite uppdelat till en början men efter ett tag insåg vi att vi kunde flytta runt lite för det var inte helt fullsatt, även att vi hört att det var slutsålt. Jag gillade också Ed Sheeran och One Republic mycket. Ariana Grande var också väldigt underhållande och bjöd på mycket dans också. Shakira rörde sig som en Gud såklart, medan Christina Aguilera hade lite svårare med sina stora gravidmage. Den sistnämnda sjöng bara en sång på hela kvällen och det var tillsammans med A Great Big World. Det var väldigt vackert en hade önskat att hon kunde sjunga minst en låt till. Jag älskar hennes röst!

Artisterna blev bara bättre och bättre under kvällen och vi var alla väldigt imponerade av dem. DJarna behövde ju inte göra så mycket, mest stå där och hoppa och byta låt (om nu inte någon annan gjorde det åt dem). Men deras låtar var ju våra favoriter. Calvin Harris var bäst, men Zedd var inte långt efter. Tiësto var bra med, speciellt Red lights fick oss att ragga till. Det var Tiësto som avslutade konserten och efteråt följde resan hem. Jag kunde som tur var åka hem själv så jag slapp åka av freewayen och lämna av dem. Vi var 6 tjejer och de andra skulle till ungefär samma ställe. Det tog en timma att köra hem tack vare att det inte var någon trafik. Det var en riktigt bra dag och jag somnade med ett leende på läpparna och med sus i öronen. 






1 kommentar:

  1. Spanade in om du gjort något nytt inlägg, men då uppräckte jag att jag inte kommenterat några av dina senaste inlägg. Det måste jag ju ;) jag har nog kommenterat alla övriga.
    Jag tycker, som jag sagt många gånger tidigare, att det är så kul att du får vara med om så mycket.... Och heja Eksjö stadsfest ;)

    SvaraRadera