torsdag 8 maj 2014

Hej alla fans!
Nu har jag bokat tid på ambassaden för att förnya mitt visum och jag är så glad att det är gjort. Nu är det bara själva besöket som är nästa orosmoment... Jag har verkligen ärvt min mammas gener när det kommer till beslutsångest, velande och oro. Jag stressade och ringde en massa samtal måndag natt och tisdag morgon för att få ordning på allt och nu är jag en bra bit på väg. Jag hoppas och tror att det kommer att lösa sig. Jag kan inte se hur jag skulle klara mig annars... Livet här i Malibu är som en dröm. När man är ledig i alla fall ;) I helgen har jag lite val om jag ska träffa kompisar från OC eller om jag ska gå på Wango Tango. Det är många aspekter som är viktiga i beslutet, men jag vet att det kommer bli kul vad jag än väljer. Elina "VelarN" Nordin är ett passande namn för mig!

I slutet av maj ska jag på min andra helgkurs och det ska bli kul. Jag åker då till San Diego för lite sightseeing och jag träffar också många schyssta kompisar där. Jag ska åka dit med Filippa och Ottilia och Torun från San Francisco ska komma ner med. Det ser jag fram emot jättemycket! <3

Jag har tränat extremt mycket på senaste tiden och jag väntar bara på att få se lite resultat. Jag märker att jag mår bra av det och det är en rutin som jag gillar. Jag jobbar, går till gymmet, jobbar, sover. I helgen får jag ta igen mig lite. Sedan jag kom hem från Death Valley den 21 april har jag gjort ungefär 23 "pass". Då räknas inga småpromenader jag gjort. Jag har gymmat, gått på yoga, spinning, danspass, pilates, gått långa promenader, sprungit och surfat. Jag hann inte gymma i måndags eller tisdags pga visumansökan, men annars har jag tränat så gott som varje dag. I like it!

Vi surfade i Venice i lördags. Det var jag, Filippa, Erika och Sara. Vi tyckte alla om det, men det var lite läskigt när det var så mycket folk på stranden och i vattnet. Jag och Erika kraschade ihop en gång. Erika fick min bräda i ansiktet tror jag, men det gick bättre än det låter... Jag fick sjukt dåligt samvete efteråt, men det var väl bådas fel egentligen... Vi hyrde våtdräkt och bräda från en surfshop i närheten, men fick gå en bit till stranden. Det var en riktigt träningspass att bara gå dit med bräda och allt och för att inte tala om att få på sig våtdräkten...

Vi gjorde en massa annat kul den här helgen, men jag orkar inte skriva om allt. På fredagen åkte jag till Venice på kvällen för att gå runt på Abbot Kinney och uppleva First Friday. Då var det en rad matvagnar elelr vad man kan kalla det som stod uppställda längs med gatan. Det var massvis med folk och massvis med mat. Det var kul att se det. På lördagen surfade vi som sagt och sedan åt vi en lyxmiddag på Urth Café. På söndagen spinnade jag och sedan träffade jag tjejerna på stranden i Venice igen. Vi solade några timmar och sedan gick vi på manikyr/pedikyr. Det blev jättefint, men det kändes lite obehagligt när jag satt där och blev uppassad så himla mycket. Jag tippade nästan lika mycket som behandlingen kostade för jag tror inte att tjejerna där tjänar särskilt mycket. Inte för att jag gör det haha! Nu kallar jobbet igen. Ha det bra så hörs vi snart igen! Tja Tja!



4 kommentarer:

  1. Med mammas velande och oro hade du nog inte kommit dit du är idag. Jag är stolt att du vågade ge dig iväg samtidigt som jag längtar så efter dig. Men nu kommer du ju 'snart' ��. En kort sväng i alla fall ...
    Bra att du gav mycket dricks, schysst��. Bara så du vet så är det inte bara en dålig egenskap att bara velig. När man väl tar besluten är de ofta väl genomtänkta och då brukar det ju bli bra �� många, långa kramar ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma, du vet hur man får mig att må bättre :) Det ska bli jättekul att få komma hem ett slag och träffa er och jag önskar att du kan komma hit också så du förstår varför jag är kvar. (Det gör du nog redan) :) Pussar och kramar

      Radera
  2. Förstår din mamma som längtar. Men att få ett sånt här tillfälle som du har fått är guld värt. Du får verkligen vara med om mycket.
    Kramar i massor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt otroligt, jag glömmer bort nästan hälften så det är tur att jag har bloggen. Hoppas vi kan ses i sommar med :) kramar i massor till dig med!

      Radera