fredag 13 december 2013

Ledig helg!

Tjoho!!!!

Jag har en helt ledig helg att se fram emot och ett stort luciatåg på söndag! Jag är sååå lycklig! Idag blev jag ledig klockan 5 pm och ska snart åka till en kompis för att äta middag. Hon slutar inte jobba förrän 8.30 pm så då är det extra bra att jag är ledig imorgon så jag kan vara ute sent. Vi ska laga svenska köttbullar, potatis och jag ska stå för brunsåsen (håll i hatten). Jag ska även laga en pastasås och pasta till vår nyanlända tjej från Tyskland som är vegetarian. Jag ska till en annan tysk tjej i Woodland Hills och en tredje tysktalande tjej kommer att ansluta till oss. Det ska bli riktigt trevligt. Jag har inte träffat denna nya tyska tjej än, men det är jättekul att få en till tjej till Malibu. Det bor ju inte så många au pairer just här. Vi ska samåka till Woodland Hills och hon ska få se vad min racerbil går för! Jag får se om jag äter köttbullar ikväll, eller om jag hoppar över. Jag har ju ändå klarat mig utan rött kött i nästan 6 månader med endast ett fåtal undantag.

Imorgon ska jag nog träffa Sara och några av hennes svenska kompisar som jag aldrig träffat förut. Det ser jag också fram emot. På söndag gäller det. Vi har övat sedan oktober varje vecka. På söndag ska vi gå luciatåg i Shrine Auditorium med tusentals åskådare! Vi är 22 tjejer som går och åldrarna är mellan 7 och cirka 40 år. Dem flesta är i min ålder. Vi ska gå tåget två gånger och lucian ska alltså också bli kronad två gånger. På det första luciatåget är det Britt Eklands dotter som ska kröna henne och på det andra Swedish House Mafia medlemmen Steve Angello som ska göra det! Så spännande! I pausen mellan tågen ska vi ha möjlighet att köpa svenska godsaker såsom svensk choklad, lussekatter, glögg osv. DET ser jag verkligen fram emot ;) Hela helgen kommer försvinna förbi i ett nafs, men så är det ju. Tiden går fort man har roligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar